Ja heti muokkaus, eli liian pitkä oli se mun otsikko, se siis jatkui: hauska "lasten suusta"-juttu

...Mutta ei kuvaa, sori.

Tänään taas vaihteeksi satoi. Aamulla tv:ssä sanottiin, että lounaasta alkaen sadetta, aateltiin sitte miehen kans, ettei siinä tapauksessa syödä tänään lounasta ollenkaan, vaan pelkkä päivällinen. Ja niin siinä oikeastaan kävikin. Harmi vaan, ettei sillä sateisiin ollut mitään vaikutusta. Lähdettiin siis pikkuneitien kans shoppailemaan. Listalla oli apurattaat kolmivuotiaalle ja mulle tiimarista papereita nukkekodin tapeteiksi. Ja kaikki varmaan arvaa, että ostettiin me paljon muutakin. Minä innostuin biltemassa ostelemaan pieniä elektroniikkahommiin tarkoitettuja työkaluja ja samalla sieltä löytyi  myös hyvät työkalupakit mun uusille vehkeille. Ja kyllähän sieltä tiimaristakin löytyi vähän muutaki ku paperia. Harmi vaan, mutta sieltä oli ne hyvät bambutabletit loppuneet. Onkohan Oulunseudulla muitakin nukkekodin sisustajia, se oliski kiva tietää. Ihan varmaan on, en vaan tunne yhtään.

No se "päivällinen" käytiin sitten nauttimassa niinkin hienossa ravintolassa, kuin mäkkärissä. Oltiin siinä vähän aikaa mutusteltu hamppareita, kun tuo isompi neiti alko kyseleen, että miks täällä ei enää oo niitä palloja. Minä vastasin, että tehän saitte just sieltä toisesta kaupasta ilmapallot, ja ne on autossa. "Eiku niitä merikivipalloja", vastas tyttö. "Siis mitä?", kysyin. "No niitä MERI-KIVI-PALLOJA", selvensi tyttö. Vähän aikaa olin ihan pöllönä, kunnes hoksasin, että tyttö muisteli aiemmin mäkkärissä ollutta pallomerta. 

Toinen aika huvittava ilmaus on viininpäärynät eli viinirypäleet, joskus tyttö sanoo myös viininpääryleet, se on minusta vielä sulosemmin sanottu. Aika hauskaa noitten ipanoitten juttuja on kuunnella. Tällä meidän toisiks nuorimmalla on yhtäkkiä puhjennut ihan hillitön prinsessakausi, ja tätä nykyä kahden nuorimman suosituin leikki onkin semmoinen, jossa isompi on prinsessa ja kuopus on prinsessan vaimo ; )

Loppuun vielä pieni hehkutus; mies toi mulle eilen tuliaisia kaupungista, vihdoinkin sain balsaa. Ensimmäistä levyä oon jo silpunnutkin, ja totesin, että helposti silppuuntuu, no yhden pikku kaapin sain sentään leikattua ja liimattua kasaan, se on nyt kuivumassa, kun maalailin sitä. Onkohan sitä balsaa helpompi leikata mattoveitsellä vai lehtisahalla, ostin tänään nimittäin sen sahankin, ja aattelin huomenna kokeilla sitä balsaan.