407452.jpg

 

Olen jo jonkin aikaa miettinyt, tuumaillut, haaveillut ja suunnitellut perustavani oman blogin. Tietokone on mulle kumminkin pelottava ja outo kapistus, ja tunnen olevani koneen käytössä ihan onneton. En ymmärrä viidesosaakaan niistä hienoista termeistä, joita silmiin pompsahtelee koneen äärellä istuessa. "syndikaatio" (kuullostaa joltain soittimelta vrt.syntikka) "html-muoto" (vissiin jotain samansuuntaista omena- ja päärynävartalon kanssa) "edit" (se on sentään tuttu, mummovainaan lapsuudenystävä)jne.

No, se mikä ymmärryksessä hävitään, voitetaan rohkeudessa. Ja kaikki uudet haasteethan voi ottaa opiksi, vaikka sitten sen kuuluisan kntapään kautta.

Laitan tähän alkuun vähän esittelyä itsestäni, että satunnainen lukija, vähän ymmärtäisi, mistä tätä juttua kumpuaa.

Olen siis kaikkeen askarteluun intohimoisesti suhtautuva äiti-ihminen. Tällä hetkellä vielä hoitovapaalla, mutta elokuussa palaan töihin neljän kotiäitivuoden jälkeen. Perheeseeni kuuluu mieheni lisäksi neljä ihanaa tyttöstä. Esikoinen on 11v ja kuopus 2v. Asumme maaseudulla, lähin kaupunki n.45km päässä on Oulu.

Tähän blogiin on tarkoitus laitella juttuja askarteluista, joista uusin intohimo on tuolla nukkekoti/minimaalimapuolella. Jo muutamia vuosia olen myös harrastanut tiffanytöitä. taka-ajatuksena on myös se, että blogin pito kannustais ottamaan aikaa tekemiseen, että olis sitten kerrottavaa ja näytettävää. Nyt tuntuu, että aika jäissä on kaikki värkkääminen, kun aina on kaverina 2-ja 3-vuotiaat neidit. Ja minä niin haluaisin ihan rauhassa näpertää.

Yritän nyt julkaista tämän ensimmäisen kirjoitelman. Esikoinen jonottaa koneelle, ja muut lapset on saunassa. Mies on työreissussa, ja minä täällä pahan teossa. Pitemmittä puheitta (tämä oli siis mun mittakaavassa lyhyt puhe) TERVETULOA !

Kunhan mies kotiutuu, yritetään opetella kuvien laittamista.

 

407446.jpg

 

(no nyt tuli kuviaki) Tässä siis ensimmäinen miniprojektini. Äidille tehty "haavemaja". Ajatuksena oli tehdä semmoinen työ, jota katsellessa tulis semmonen olo, että tuolla haluaisin istua. Äitini on jouluihminen, joka harrastaa käsitöitä ja maalaamista. Siksi tämmöinen toteutus. Isommat lapset osallistuivat tekemiseen maalamalla mummulle taulut.