Meillä on ollut oikein hulinaviikonloppu, kun toisiks vanhin neiti on juhlinu synttäreitään. Eilen olin koko päivän hummaamassa. Ensin shoppailemassa miehelle oksasahasydeemiä ja lapselle lahjusta, sitten Pikku Rouvien tapaamisessa ja vielä kivan päivän kruunuksi kuuntelemassa J.Karjalaista.

Pikku Rouvissa massailimme runsaasti appelsiiniviipaleita, mutta lisäksi toki muutakin. Hillittömän hauskaahan meillä taas oli, kiitos terapiasta Auliina, Nanna, Tuulia, Teija, Epe.

1504780.jpg

Nukkekot ja Lelu EM:sta tilaamani hienot kakkuvuuat osoittautuivat hyväksi ostokseksi. Ja muistelimme vuokakakkujen teossa Marian neuvoja Perunajauhojen käytöstä, osa sekoitti taikinaan myös mannaryynejä.

Minä sain Auliinalta "villavaihtarina" aivan huippuhienon kakkutelineen, joka löysi heti paikkansa kahvilasta.

1504802.jpg

Pöydällä on myös eilen tehty kalapiiras, leikattu vuokakakku edessä ja tiikerikakku uudessa telineessä.

1504817.jpg

Tässä uusi sydänkakku ja vuokakakku tiskin päällä.

1504810.jpg

Karjalan piirakoitakin kokeilin tehdä, tosin en ehtinyt enempää kuin kaksi.

Loppukevennyksenä muutama helmi lapsiperheen arjesta:

1. Toisiksi nuorin tyttö kertoi perjantaina: " Mulla oli tänään hoidossa tämä poski kipeä ja nyt mulla sattuu tähän toiseen poskeen, kun mää syön, onkohan mulla kasvokipuja?"

2. Tänä aamuna säntäsi samainen tyttö klo öbaut seittemän meidän huoneeseen kertomaan:" "Sisko" piirsi seinään apinan." Ja toden totta leikkihuoneen seinässä on kuopuksen sängyn päädyssä melkoisen hieno apina.

1504993.jpg

Periaatteessahan meillä kyllä on suositeltu lapsille paperin käyttöä, mutta on tässä jotain hellyyttävää. Onneks on iänikuset kulahtaneet tapetit.

Olen saanut chrisseltä haasteenkin, mutta yritän paneutua siihen joskus, nyt kömmin oman kullan kainaloon vahtaamaan tanssii tähtien kanssaa.