Jostain syystä mua viehättää kovasti kierrätysmateriaalien, eli tässä tapauksessa roskien käyttö askartelussa. Olin lapsena oikea barbie-friikki ja oikeastaan tämä nykyinen nukkisinnostus juontaakin juurensa sinne kaheksankytluvun alkupuolelle, kun värkkäilin barbeille kalusteita ja pikkutavaroita. Mulla oli mm. kananmunakennoista ja sukkahousuista tehdyt hienot lepotuolit, joita eräs ystäväni on myöhemmin kertonut silloin kadehtineensa. Jo silloin kuljin silmät auki kaiken mahdollisen materiaalin suhteen, mutta älkää nyt säikähtäkö, oon mää tässä välissä jotain laittanu roskikseenkin.

Tänään askartelin vaihteeksi noita minimaailman juttuja, mulla on edelleen haaveena saada siitä laatikosta se lelukauppa. Tein valmiiksi aiemmin aloitetun sohvan (paspispahvia, erilaisia puutikkuja, maalia ja ääriviivatarroja) ja hätäpäissään värkkäsin roskista pöydänkin (uudenvuodenrakettien roskia on jalat ja hieno disain-pöytälevy on tuorejuustorasian pohja). Ihan ok tuli pöydästä, mutta en vielä ehtiny maalata jalkoja toiseen kertaan, niin niistä paistaa oranssi läpi. Tyynynkin näpersin tänään, mutta edelleen sain huomata, että ompelu ei oo mun juttu. Sohvan patjaan liimasin kankaan, harmittavasti tuli muutamassa kohdassa liima kankaasta läpi.

527723.jpg

Lelukaupan hyllykin on aiemmin tehty, se on aika vino, mutta ehkä se kelpaa, ellen innostu tekemään parempaa. Tähänkin versioon laitan ehkä vielä valkoisen maalin noihin pystypuihin, jotka on vielä ihan puun väriset.

Se mun päässä oleva kuva lelukaupasta on semmonen yhdistetty kahvila-lelukauppa, jossa leluista on vaan mallit esillä, lisää leluja pitää vielä tehdä silti, samoin kahvilapuolen myyntitiski herkkuineen. Ehkä vielä joku pikku tuolikin tuon pöydän toiselle puolelle.

Mutta nyt nämä tällä erää otetut kuvat:

527729.jpg

527730.jpg

Tuommoiset puiset kaffikupposet ostin viikonloppuna, ne pitää maalata ja koristella, kunhan ehdin.

527733.jpg

527724.jpg

Suklaamunien yllätyksetkin pitää vielä syynätä läpi, että mitä kivaa sieltä kelpuutan, muutamia tässä jo onkin kuvassa.