478726.jpg

Me saatiin jo viime viikolla perhekerhosta kotitehtäväksi munan koristelu, mutta tänään vasta tartuttiin pikkutyttöjen kans tuumasta toimeen. Yritin miettiä eri tapoja saada kiva, vähän erilainen lopputulos, niin, että nuo 2-ja 3-vuotiaat pystys mahdollisimman paljon osallistumaan tekemiseen.

Kaivelin askarteluhuoneessa koreja ja kaappeja, olin jo maalipurkki ja sivellin kädessä lähdössä pohjamalaamaan munaa itse, kun löysin keltaisen kreppipaperin. Otin sen ja harkkosakset sekä liimapullon kainaloon. Leikkasin harkkosaksilla kreppipaperista pieniä neliöitä, jotka kiinnitettiin munan pintaan, niin, että minä töpöttelin alle vedellä vähän ohennettua liimaa, ja neidit vuorotellen paineli paperit munan pintaan. Minä vielä superlonin palalla töpötelin ulkopuoleltakin, niin liimautuivat kunnolla, eikä edes kädet sotkeentunu. Kun koko muna oli päällystetty, käytiin kuivumisen aikana laittamassa rairuohoa kasvamaan. Sitten Annoin tytöille sakset. Isompi leikkas servetistä pääsiäismunien ja kukkien kuvia ja pienempi silppus mainospapereita.

Yhdessä kiinnitettiin kuvat samalla superlontöppärillä ja laimennetulla erikeeperillä. Eräänlainen köyhän miehen decoupage siis kyseessä.

. 478723.jpg

Kuvan taustana mun uudet kartongit. Kun tein viime viikonloppuna Maze Bookia lahjaksi, ja siitä piti saada mahdollisimman iso, että mahtuu valokuvia, huomasin, ettei mulla oo yhtään kartonkia. Tai on yhtään, mutta semmosia epämääräsiä suikaleita. Nyt löytyy kirjansivuihin vähän vaihtoehtoja. Nauhoja on tosin aika vähän (hmm...).