Helmis Haastoi minut kertomaan 6 omituisuuttani. Jaa vaan kuus hmmm....

1. Keräilen roskia. olen jopa pyytäny sukulaisia säästämään mulle roskia. Esim limsapullon korkkien tiivisteet on nyt kova sana. Kaikki pieni puusälä mm. jäätelötikut kelpaa. Ja tuskin maltan odottaa hammastahnatuubin tyhjenemistä, että saan siitä sen korkin.

2. En raaski heittää pois edes kuolleita viherkasveja, vaan luulen, että ne jollain ihmeen taialla vielä herää eloon.

3. Mua inhottaa koskea multaan paljain käsin.  Pihatöissä (joita en usein harrasta) mulla on usein kahdet kumihanskat päällekkäin. kaikista inhottavinta on multa kynsien alla. Sen sijaan kerros liimaa tai maalia käsissä ei inhota yhtään.

4. En osaa nukkua, jos joku koskettaa mua, tai hengittää minuun päin. Siksi nukummekin miehen kanssa usein selät vastakkain. Ja jos lapset kömpii yöllä viereen, työntelen niitä miehen peiton alle.

5. Jos syön tillillä maustettuja sipsejä, tekee hirveästi mieli lakritsaa. Johtuu luultavasti siitä, kun lapsena kyläilimme tätini luona Ruotsissa ja tuliaisiksi vietiin tädin miehelle lakritsia laivalta, ja siellä sitten tarjottiin tillisipsejä (niitä ei muuten silloin Suomesta saanukkaan). Niitä sitten mussutettiin vuoronperään ja yhtäaikaa, samalla kun pelattiin korttia. Mutta jos syön lakritsia, niin silloin ei tee mieli tillisipsiä, eli toimii vain toisin päin. (TOSI OUTOA!!)

6. Leipien pitää olla oikein päin, eli pohja alaspäin. Jos joku on laittanu leipäpussin leipälaatikkoon tai pöydälle väärin päin, käännän sen heti. Samoin pöytään laitan leivät aina oikein päin tarjolle. Rieskat tuttaa joskus vaikeuksia (hih, no en oo niitten suhteen niin tarkka).

 

Eli, kun näitä lukee, niin huomaa, että outo tyyppi kyllä oon. Eikähän tässä vielä ollu ees kaikki. En oikein keksi kenet haastaisin, kun ei mulla vielä oon niin montaa blogituttua. Toisaalta voisin vaikka haastaa, kaikki ne , jotka tämän täältä lukee, eikä oo vielä tähän aiemmin törmänneet.